Debut 110 avklarad!

Tackar min graviditet för mina snabba beslut, är egentligen en småfeg person som vill göra allt "rätt" och vänta tills rätt tillfälle är inne. I vanliga fall hade jag inte debuterat 110 innan detta års slut men nu blev det så och trots att vi inte hade den bästa tänkbara uppladdningen (kondition/träning/fler tävlingar förberedda helt enkelt.) gick de ju vägen och de är jag ju jättetacksam över!

Anlände till Skellefteå strax före 8 och första start gick 9, hann gå banan i lugn och ro till första klassen som då var 1 m. En lagom svår bana med brutna linjer och kombination+ några titthinder, muren var bara i omhoppningen så den slapp vi ju träffa på idag. Sen blev de lite stressigt helt plötsligt med framridning och framhoppning och eftersom jag hade uppstallningen i min egen transport fick jag och Carola hjälpas åt att snabbt göra honom klar. Kändes jättebra på framhoppningen och trots nya ridhus tar min gentleman det hela med ro.
Inne på banan slår min nervositet in, som varken ger mig hjärtklappning eller andningssvårigheter men däremot gör mig mer eller mindre handlingsförlamad! Jag rider inte, utan åker häst!... Stackars Schibben får gå banan på nytt ställe med nya hinder med frambromsen i! Han skötte sig jättebra trots den avdomnade piloten och vi tog oss runt! Många av sprången är helikopter på grund av undertempo och han bröt ut på B-hindret i kombinationen helt enkelt för att jag red för dålig väg och tempo in och sen tittade han på vattenmattorna på hinder nr.6 så det blev ett stopp. Det tog ända till sista hindret innan jag började rida och de var ju så dags då! Hur som är jag mer än nöjd med hästen som inte påverkas i psyket av matte.

Hursom piskade jag upp mig själv till nästa klass som då var 110. Det är tydligen inte hästen som behöver en uppvärmingsklass utan det är jag!
La upp ett bättre tempo och en bättre ridning helt enkelt, fick en jättebra framhoppning med många perfekta anridningar och känslan var på topp! Red in och fick till en bra runda! Tyvärr fick han med sig en bom på hinder nummer tre där vi kom lite nära och han blev lite lång men det tar jag hellre då känslan och rytmen var helt annorlunda! Jag tror och hoppas det syns på filmerna vilken skillnad det är på rundorna! Väldigt nöjd med vår debut, synd bara på första klassen. Skärpning till nästa helg! :)



'


Magdalena

Ni är så duktiga! :)

Angelica

Jättefin andra runda i 110!! Duktiga ni!!