Nostalgi!

För några år sen fick pappa i julklapp av syrran CD-skivor med våra gamla hemmavideos.
På en av dessa fanns det ca 1 timma filmat från den första tävlingen i Malå Ridhus! Året var 1998 om datumstämpeln stämmer och jag var alltså 13 år.
Herregud vilka minnen! Jag tävlar "Brasse" en valack av halvblodstyp född -81 alltså 17 år på filmen!
Min bästa kompis Jossan tävlade också och jag började klippa ihop en film med henne och connemarakorsningen Caruso -87.
Sen hittade jag ju fler och fler kändisar och de blev lite för mycket jobb med att klippa till filmer med alla så jag gjorde helt enkelt en film med en snutt av alla! Inte säkert att alla ryttare och hästar är rätt men jag tror ändå att jag prickat av de flesta!
En rolig parentes är att jag tävlar 90-100 m på en ridskolehäst som 13-åring, alltså inte tagit mig så långt på sisådär 17 år...
 
Jossan, du fick ju ändå en "egen" film, med ärevarv och allt!
 
 
...och här är den ihopklippta versionen med många hästar som gått ur tiden, roligt också och se så många engagerade det var!...Numera är vi några få tappra...
 
Jossan

Men så fantastisk, vilka minnen :-)
Tror jag har ett foto från den tävlingen i din jacka utanför det nya ridhuset.
Vilken charmig häst han var Caruso, minns honom som ett lejonhjärta :-)