Tävlingspremiär

Så efter ett låååångt tävlingsuppehåll på 7(!) månader kom vi oss äntligen iväg på tävling ihelgen. Jag tävlade på hack, gick in i 110 och som vanligt när det är rätt så är det lätt, finns inte så mycket att säga om rundan, jag hade honom med mig, tyckte inte jag varken svängde snävt eller red särskilt snabbt men återigen bevisar Schibbens storlek att han vinner rätt mycke mark. Gick ut tidigt i klassen med 32 starter starter och behöll ledningen hela vägen, Kul! att få va i tidningen och även tv-sänt var en rolig bonus. Jag försöker vara lika glad och nöjd som jag hade varit om det var en 130, nu var det ju bara en 110.... men med tanke på tävlingsuppehåll och lite tilllitsproblem är jag ändå väldigt nöjd!
 
 
 
 
Bilden är en klicklänk och filmen är från norran!
 
 

120´n på Lördagen vill jag inte ens prata om, gjorde bort mig redan på 2:an då jag la honom för nära den, sen när jag ville att han skulle kliva av lite större på 3:an stannande han, så en volt och sen kom ridningen igång och blev bättre och bättre hinder för hinder resten av banan, slutade ändå på 6 fel, 4 för stoppet och 2 för tid.
 
120 söndag morgon var fantastisk! På framhoppningen kom vi lite nära ett par ggr på räcket men han hoppade fantastiskt på oxern så efter ett par bra språng på den gick vi in på banan, Vi var bäst! han var med mig i varenda anridning och låg perfekt på alla hinder! så sjukt kul och få rida en så rytmisk och harmonisk runda! Tyvärr for väl tävlingsdjävulen i mig och jag svängde väldigt snävt mot näst sista i omhoppningen, 12, han köpte inte det dåliga läget och stannande igen.. men hoppade sen 12-13 snällt. Fick 4 fel och kom 10:a i klassen trots volt och 4 fel så det säger en del om hur bra det var fram tills dess!