Lotta

Liten uppdatering från veckan som gått, förra helgen red vi ju Lottakurs igen, första gången inomhus.
Dag ett red vi som vanligt lite mer markarbete med fokus på lite omhoppning och inomhustänk,
Ingen film från de men kolla min snygga skiss! :) Trodde aldrig Schibben skulle rymmas på de små volterna men tji fick jag för de gick mkt bättre än väntat! Dag två hoppade vi linjer, både raka, böjda och brutna och det gick också jättebra! Vi fick mycke beröm från Lotta som tyckte de var stor skillnad på oss motför bara en månad sen och det är ju bara tacka och ta emot, kul att veta att man tänker rätt, och vilken skillnad det gör att ha ett tränare att rida för, då tar man igenom sin mål bättre!
 
 
 
Efter Lotta har Schibbas haft en lugn vecka med skogsridning och en familjeutflykt med rockarden! Jag har sagt de förr och jag säger de igen, min häst är otrolig! Schibben har inte haft sele på sig sen februari då jag höggravid tog med morfar på en tur på hans födelsedag men de bekom inte pärlan som jag selade på som vanligt,spände för ensam, stående lös på gården och i med mig, Livia och Ante i rockarden, åsså iväg! Livia tyckte för övrigt det var jättekul och hejade ivrigt på Schibben och tokskrattade när vi travade över lite grus så de hoppade lite extra! <3 Även om hästen haft de lugnt har jag fixat, varit till veterinär och fixat avmaskning, köpt havre,saltsten och ny reflexgrimma och hämtat korn hos bonden. Har också provkört den nya kornkrossen and I Love It! Har också köpt de första hösilagebalarna för i vinter nu ska de bara få frysa på innan dom fraktas hem.
Nästa projekt borde vara att bygga nån form av höhäck och isolerad vattentunna till  hagen, vi får väl se hur de går med de...